... masz przeżywać życie, a nie je opisywać.
sprzedawali gazety, bezpoœrednio do swoich znajomych. Ewentualnie, a¿eby bezpoœredni znajomi kolporterów podawali informacjê dalej do swoich znajomych. Wymóg tak rozbudowanej sieci kolporta¿owej jest niezbêdny. je¿eli pragniemy osi¹gn¹æ w³aœciwy efekt, tzn. zaufanie ludzi do informacji im przekazywanych. Taka sieæ kolporta¿owa stanowi³aby równie¿ o mo¿liwoœciach finansowych naszych struktur, gdy¿ umo¿liwia³aby zbieranie poparcia i sprzeda¿ gazet olbrzymiej liczbie ludzi. W przypadku rozpoczêcia na du¿¹ skalê budowy takiej sieci. nale¿y równie¿ liczyæ siê z bezwzglêdnymi atakami ze strony mass mediów. Inicjatywa taka jest bowiem œmiertelnym zagro¿eniem dla obecnych decydentów w œrodkach masowego przekazu. Oni opieraj¹ ca³¹ swoja w³adzê w³aœnie na braku alternatywnych Ÿróde³ informacji dla tego, co jest przekazywane przez ich telewizjê i gazety. Rozbudowanie alternatywnego œrodka masowego przekazu, jaka mo¿e byæ sieæ zaufania w postaci olbrzymiej liczby kolporterów przekonanych do naszych idei, jest uderzeniem w sam¹ istotê systemu rz¹dzenia Polsk¹ przez lewicê. Dlatego te¿ spotka siê z ró¿nymi przejawami dyskryminacji. Stopieñ tej dyskryminacji œwiadczyæ bêdzie o obawach kosmopolitów, zwi¹zanych z nasz¹ dzia³alnoœci¹. Stworzenie takiej sieci bêdzie mia³o najistotniejsze znaczenie dla rezultatów naszej walki. Bitwa o Polskê rozstrzygnie siê w³aœnie w zmaganiach o œrodki masowego przekazu. Budowa struktur kolporta¿u Rozwój struktur kolporta¿u jest nierozdzielnie zwi¹zany z rozwojem ca³ej naszej organizacji. Stworzenie systemu sieci kolporterów jest podstawowym zadaniem wszystkich cz³onków i wszystkich ogniw organizacji. Sieæ kolporterów nie mo¿e sk³adaæ siê tylko z cz³onków organizacji, ale winna obejmowaæ wszystkich choæby minimalnie aktywnych ludzi dobrej woli. Po prostu ka¿da osoba zwi¹zana z naszym ruchem powinna stworzyæ ze swoich znajomych sieæ kolporterów, która dociera³aby do nowych ludzi. Z czasem te dalsze osoby mog³yby rozpocz¹æ kolporta¿ wœród swoich znajomych itd. System taki zak³ada, ¿e materia³y, które bêd¹ kolportowane, przekonaj¹ ludzi otrzymuj¹cych je do w³¹czania siê w pracê propaguj¹c¹. Oczywiœcie nie wszyscy siê do tego przekonaj¹, jednakie wystarczy, ¿e tylko dwóch ze znajomych kolportera podejmie siê propagowania dalej materia³ów, to i tak rozwój sieci bêdzie siê odbywa³ w tempie geometrycznym. Ka¿dy z cz³onków naszego ruchu powinien postawiæ sobie za punkt honoru stworzenie sieci kolporterów. Poprzez struktury organizacji bêdzie im wtedy dostarcza³ materia³y, gazety i informacje do propagowania. System docierania do ludzi poprzez ich znajomych ma tê olbrzymi¹ zaletê, ¿e zwiêksza wiarygodnoœæ przekazywanych informacji. Niezwykle wa¿nym jest stworzenie sprawnego systemu przekazywania informacji. materia³ów i pism od wydawcy do kolportera. Ca³a struktura organizacyjna musi byæ tak skonstruowana, a¿eby umo¿liwiæ b³yskawiczne dotarcie informacji do spo³eczeñstwa. Wymagaæ to bêdzie zorganizowania w³asnego systemu dystrybucji oraz w³asnych hurtowni gazet i materia³ów. W ramach organizacji bêd¹ powo³ane osoby do zapewniania ³¹cznoœci pomiêdzy wydawcami pism i materia³ów, a regionalnymi oœrodkami naszego ruchu. Te z kolei zorganizuj¹ dalszy przekaz do oœrodków terenowych. O wiele ³atwiejsze i szybsze s¹ metody przekazywania informacji ustnej, o których bêdzie jeszcze mowa. Szczegó³owe sposoby kolportowania i system przekazywania materia³ów i informacji powinny byæ wyjaœniane na szkoleniach organizacyjnych. Poniewa¿ tworzenie sieci kolporterskiej jest jednym z najwa¿niejszych zadañ naszego ruchu, kadra musi byæ specjalnie przygotowana do sprostania zadaniu, jakim jest stworzenie zastêpczego œrodka masowego przekazu. Dzia³alnoœæ struktur kolporta¿u Jest rzecz¹ oczywist¹. ¿e sieæ kolporta¿u mo¿e funkcjonowaæ jedynie wtedy. gdy ma co kolportowaæ. Wydawanie pism i materia³ów propagandowych wymaga utworzenia fachowych redakcji. Ruch nasz musi posiadaæ liczn¹ prasê. Prasa ta opieraj¹c siê na organizacyjnej sieci kolporta¿u bêdzie niezale¿na od pañstwowych dystrybutorów. Bêdzie równie¿ posiada³a niezale¿noœæ finansow¹, zapewnian¹ przez sta³¹ iloœæ sprzedawanych egzemplarzy. Musimy stworzyæ ró¿norodne czasopisma. Oprócz wiêc tytu³ów omawiaj¹cych zagadnienia polityczne i spo³eczne, musimy stworzyæ ca³¹ gamê pism œrodowiskowych, tematycznych, specjalistycznych itp. Szczególnie istotna rola przypada pismom dla m³odzie¿y. Niezwykle wa¿n¹ spraw¹ jest równie¿ zapewnienie zró¿nicowanego poziomu pism. Musimy bowiem docieraæ do wszystkich warstw spo³ecznych. Czêstotliwoœæ ukazywania siê pism zale¿y od naszej kondycji finansowej. Mam nadziejê, ¿e po kilku latach dzia³alnoœci rozpoczniemy wydawanie dziennika spo³eczno - politycznego. Wymaga to ju¿ jednak zakrojonych na szerok¹ skalê przygotowañ i sprawnego aparatu kolporta¿owego w ca³ej Polsce. Tygodnik wymaga mniejszych nak³adów, dlatego te¿ podejmiemy wszelkie starania, by jak najszybciej go uruchomiæ. Rozprowadzanie miesiêczników i dwumiesiêczników nie powinno stanowiæ specjalnego problemu. Podobnie jest z ró¿nymi materia³ami propagandowymi w rodzaju ulotek czy krótkich komunikatów maj¹cych np. za cel potwierdziæ wczeœniej rozpropagowan¹ informacjê ustn¹. Ulotki mog¹ pomóc przy zapoznawaniu nowo zainteresowanych z celami i z zasadami naszego ruchu. W ten sposób mo¿na przekonaæ kogoœ, aby zosta³ kolporterem lub w³¹czy³ siê w jak¹œ dzia³alnoœæ spo³eczn¹. Przekazywanie informacji Spo³eczeñstwo Polski jest od ponad piêædziesiêciu lat pozbawione rzetelnej informacji na tematy polityczne. W okresie panowania komunistów z PZPR monopol informacyjny by³ zagwarantowany ustawowo i wykonywany przez organy cenzury. Dzisiaj lewica laicka kontroluje rynek informacyjny. Posiadaj¹ oni wp³yw na wiêkszoœæ kiosków Ruchu, posiadaj¹ równie¿ prawie 90% gazet oraz ca³kowit¹ kontrolê nad telewizj¹